čtvrtek 30. července 2015

SFA045 - Ograja: Bez návodu k použití


Ograja je jednočlenný experimentální projekt ze Strakonic. Příliš líný, na to, aby se naučil hrát, příliš fascinovaný na to, aby hrát přestal.

Ograja is one man experimental project based in Strakonice, Czech Republic. Too lazy to learn how to play, too fascinated to stop playing.

Recorded and mixed on pocket recording studio Tascam dp-008 by Vítězslav Švec, spring 2015.

Cover art by Vítězslav Švec




Instruments used: native Americans flute, old zither, metallophone, bongas, synthesizer MicroKORG, drum machine Alesis SR18, 
effects: BOSS VE20, Korg Kaoss Pad Quad

More free music on Bandcamp: https://hummahumma.bandcamp.com


1 komentář:

  1. Review by Jan Sůsa:
    "Jeden z plodů srpnové úrody Signálů z Arkaimu tvoří album s poněkud záhadným názvem: Bez návodu k použití. Pod libozvučným jménem Ograja tvoří strakonický hudebník Vítězslav Švec. Ograja je vesnice na jihu Slovinska, nacházející se v částečně německy mluvící občině Kolčava. Název je to jistě vhodně zvolený, neboť se na albu mísí vlivy akustické hudby a odvážnějšího elektronického experimentování, stejně jako se na hranicích Balkánu bouřlivě mísí dědictví mnoha různých národů a etnik.

    Co si představit pod spojením Strakonic, flétny a elektronických krabiček a efektů? Výsledkem není postmoderní zpodobnění strakonického dudáka, ani žádné jiné klišé, jakkoli jistě nejsou Strakonice Mekkou experimentální hudby. Zajíkavá psychedelie první skladby představuje koncept, jehož se pevně drží i zbytek alba. Výsledek tvoří nevtíravé a meditativní plochy, tu a tam bližší klidnému ambientu, jindy se měnící v bouřlivější hlučení. Skladba alba je zvolena vhodně, střídavě se za sebou skládají hlučnější a tišší pásma, převažujícím pojítkem je zvuk flétny.

    Přitažlivé skladby přesahují skromné sebehodnocení autora: "Příliš líný, na to, aby se naučil hrát, příliš fascinovaný na to, aby hrát přestal." Při soustředěném poslechu album dosahuje suverénní polohy, někdy je pointa ukryta v rytmicko-melodických variacích a při poslechu je třeba zvolit větší hlasitost. Spíše opatrné - pozor, nerovná se nudné! - a rozvážné vrstvení zvuků rámují kovové zvuky perkusí a syntetické zvuky bicích automatů. Panova flétna velmi překvapivě nezní jako klišé - otřepané pseudoindiánské vyhrávky se nekonají, občas poklidné tóny flétny doprovází elektronická bouře, jindy se objeví nabroušený kopák jako ve skladbě Lepsi_uz_to_nebude. Snad bych si jenom dovolil nesouhlasit s názvem skladby. Myslím, alespoň co se týče produkce Ograji, že to ještě přeci jen lepší bude, neboť autorova tvorba nabízí množství potenciálu, který se na albu Bez návodu k použití otevřel jen částečně. Při poslechu alba jsem se těšil na intenzivnější vrstvení zvuků nebo odvážnější průzkumné cesty a la noise."
    http://www.hisvoice.cz/cz/articles/detail/2706

    OdpovědětVymazat