neděle 30. listopadu 2014

SFA037 - Jako v zrcadle: Pustina


Jako v zrcadle (Czech for "Through a glass, darkly") is an experimental/post-industrial/neofolk project of the Prague-based poet Jan Škrob. The debut album Pustina ("Desert" or "Wasteland") is a story of a fragile heart hidden in sounds of cold machines, a train trip through a surreal Israel, a poetic manifesto of Christian anarchism, a collection of quiet cries from the depths. Musically, it freely takes up the traditions of industrial and neofolk, minimalism, dark ambient, experimental hip-hop, spoken word.

Jako v zrcadle je experimentálně/post-industriálně neofolkový projekt pražského básníka Jana Škroba. Debutové album Pustina je příběh křehkého srdce schovaný ve zvucích chladných strojů, výlet vlakem po surreálném Izraeli, básnický manifest křesťanského anarchismu, tiché volání z hlubokosti. Po hudební stránce volně navazuje na tradice industrialu a neofolku, minimalismu, temného ambientu, vykloubeného hip hopu, spoken word.



Words, laptop, voice: Jako v zrcadle

Recording, mastering: Mikuláš Mrva 
Cover art: Andara Shastika

čtvrtek 20. listopadu 2014

SFA036 - RoryG: Excuse My Delay


Collages mixed mostly from older discarded recordings, home made ambient and another dirtiness. Titles come from obscure english language course cassette. Recorded in hot summer days in July 2014.

Koláže převážně z odložených starších nahrávek, home-made ambient a jiné nečistoty. Název alba i titulky tracků pochází z obskurní české výukové kazety angličtiny. Nahráno v horkých červencových dnech roku 2014.

FREE DOWNLOAD

RoryG: tapes, effects, circuit bend keyboards, monotribe, receiver, voice
Cover: Jan Polanský 
soundcloud.com/rory_gilmore

SFA035 - Noiseový východ


Volné improvizační seskupení Noiseový východ vzniklo kolem krystalizačního jádra hudebníků reprezentujících jeho základní přístupy: jazzovou (až free) improvizaci v osobě tenorsaxofonisty Jana Grunta, etnomuzikologický fundament v umění hrát na východoasijské a východoevropské hudební nástroje a praxi v kompozici soudobé avantgardní vážné hudby v osobě Vlastislava Matouška a noiseových snahách tereministy Vojtěcha Petržilky. 

Další hudebníci přicházejí a odcházejí: dřevní elektronik a noiser Napalmex (Harakiri), niněristka Kateřina Vožická (Ženščina/Štěstí, Dalu - Daleká cesta), jazzový saxofonista Michal Wroblewski (Ženščina/Štěstí), kontrabasista Rostislav Tvrdík (Dalu - Daleká cesta), esrádžistka Elena Kubičková (Ženščina/Štěstí), Jiří Chmelarčík na ústní varhánky a čínskou citeru ženg (Dalu - Daleká cesta), šakuhačista Seizan Osako (Rojo no reikon - Duše na cestě), trumpetista Petr Vrba (Rojo no reikon - Duše na cestě) a perkusionista Jaroslav Kořán (Rojo no reikon - Duše na cestě). Cílem je vytvářet živý sountrack k němým filmům, které nějak reflektují tradici východoasijských a východoevropských regionů, bez záměrné přílišné cílené přípravy jako výsledek volných inspirací obrazového sdělení na plátně. 

Představovaná hudba vznikala v pražském klubu Rybanaruby k těmto snímkům: Harakiri (1919, režie Fritz Lang, 28. ledna 2014), Rojo no reikon - Duše na cestě (1921, režie Minoru Murata, 8. dubna 2014), Ženština (1932, režie Jefim Dzigan, 20. 5. 2014), Ščastje - Štěstí (1934, režie Alexandr Medvědkin, 20. 5. 2014) a Dalu - Daleká cesta (1934, režie Yu Sun, 18. 9. 2014).

Pavel Straka (dramaturg)



Dalu - Velká cesta (režie Sun Yu,1934)
živá nahrávka z 18. září 2014 - Rybanaruby
zvuk a mix Alex Tomin
Jan Chmelarčík (čínská citera zheng a ústní varhánky)
Vlastislav Matoušek (asijské flétny)
Rostislav Tvrdík (kontrabas)
Vojtěch Petržilka (teremin)
Kateřina Vožická (niněra)


Harakiri (režie Fritz Lang, 1919)
živá nahrávka z 28. ledna 2014 - Rybanaruby
zvuk a mix Alex Tomin
Vlastislav Matoušek (šakuhači)
Jan Grunt (tenorsaxofon)
Radek Kopel - Napalmex (elektronika)


Rojo no reikon (režie Minoru Murata, 1921)
živá nahrávka z 8. dubna 2014 - Rybanaruby
zvuk a mix Alex Tomin
Vlastislav Matoušek (japonská flétna šakuhači, japonská loutna biwa)
Kenji Seizan Osako (šakuhači)
Jaroslav Kořán (perkuse)
Petr Vrba (trubka) 
Jan Grunt (tenorsaxofon)


Ščastje (režie režie A. Medvědkin, 1934) a Ženština (režie J. Dzigan, 1932)
živá nahrávka z 20. května 2014 - Rybanaruby
zvuk a mix Alex Tomin
Vlastislav Matoušek (ruské lidové nástroje)
Michal Wroblewski (altsaxofon)
Elena Kubičková (indický nástroj esrádž)
Kateřina Vožická (niněra) 
Vojtěch Petržilka (teremin)

Obal: Jan Polanský