Práce
na projektu Machine–Bird–Rain byla motivována snahou vytvořit umělé zvukové krajiny založené na
terénních nahrávkách pořízených během posledních 3 let. Tyto nahrávky slouží
primárně jako výchozí body k improvizačním zásahům a vzniklá zvuková pásma těží
právě ze souvislých proměn a výměn, ke kterým dochází při procesu vytržení
těchto zvuků z jejich původních zvukových prostředí a jejich přenesení v čase i
prostoru. Zatímco první pásmo Dislocation #1 ilustruje proces vsazení těchto
zvuků do nového zvukového prostředí, a tímto otevírá naprosto nový pohled na
tyto zvukové jevy, Relocation #1 tento proces rozvádí dále prostřednictvím
improvizace ke zvukové události, která nastává přímo během nahrávání.
Work on the project Machine–Bird–Rain was
driven by the desire to evoke artificial soundscapes based on field recordings
captured over the period of last three years. Using the field recordings as the
basis for improvisation, these pieces explore the continuous motion of change
and exchange which takes place when particular sounds are wrested from their
original sonic environment and transported in temporal as well as spatial
terms. While Dislocation #1 draws on the practice of incorporating such
sounds into a new sound environment and thus offering a new perspective on
these sonic phenomena, Relocation #1 attempts to develop this process further
by improvising to a sound event taking place during the actual process of
recording.
Martin Lauer: terénní nahrávky, smyčky,
syntezátory, preparovaná baskytara, kontrabas, kemong / field recordings,
loops, synths, prepared bass guitar, upright bass, kemong
Mix, master and cover design by Martin Lauer.
Žádné komentáře:
Okomentovat